רוטציה וקציבת קדנציות למנהלים בשירות המדינה

השלמת הסדרי רוטציה ותקופות כהונה בסגל הבכיר של שירות המדינה

מה הוחלט?

דו"ח זה בוחן באופן רוחבי את נושא הרוטציות והגבלת הכהונה בשירות המדינה, תוך בדיקת יישום הסעיפים הרלבנטיים מתוך החלטות הממשלה לעיל.

ההחלטות קובעות מנגנונים הנוגעים להשלמת הסדרי רוטציה ותקופות כהונה בסגל הבכיר של שירות המדינה. בבסיס החלטות הממשלה עמדה התכלית של עידוד רוטציות ומעברים בסגל הבכיר, תוך קציבת קדנציות לטווח של בין 4– 8 שנים. מטרת המהלך הינה "לרענן את השורות", למצות את הידע הנצבר במהלך הכהונה בתפקיד, למנוע שחיקה ולקדם עובדים מצטיינים בשירות המדינה. ההחלטות קובעות תקופות כהונה של נושאי משרה בכירים בשירות המדינה, ומחילות את ההסדרים הספציפיים על משרות עליהן הוחלט.

מה קורה עם זה?

אי הסדרת הנחיית הנציב לתחלופת בעלי תפקידים בסגל הבכיר לא מאפשרת לשירות הציבורי להתחדש ולייצר ניידות בין המשרות השונות. החלקים בהחלטות אשר נוגעים לתחלופת בעלי התפקידים בסגל הבכיר לא בוצעו כנדרש. חשוב להדגיש כי בנוגע ליועצים משפטים הקציבה חלה ופועלת, עם זאת לא הוחלה הקציבה על יועצים משפטיים המכהנים טרום קבלת ההחלטה בנדון.

הסעיפים שהתייחסו להקמת צוות בין־משרדי יושמו, אך למרות זאת המשרות שנקבעו בעזרת צוות זה נקצבו באופן חלקי בלבד. ייתכן שהסיבה לכך היא אי יישום מרכיבי ההחלטות הנוגעים בדיווח ובקרה לממשלה אודות ההחלטות, וכן בהקמת מנגנון אשר יעסוק במקרים חריגים להם ייקבע נוהל נפרד. הדבר מונע קידום יעיל של הרפורמה בהון האנושי במגזר הציבורי, החרגת מקרים בצורה מסודרת ומעקב הממשלה אחר קידום ויישום ההחלטות. נראה כי מתוך ארבעת מרכיבי סעיפי ההחלטות אשר נבדקו, 3 לא יושמו, וסעיף אחד יושם במלואו.

 

 

לכתבה במדור המוניטור ב-"גלובס"

רוצים לעזור לנו בעבודת המוניטור?

מוזמנים ליצור קשר ולעזור לנו לשפר את הנתונים