דו"ח מוניטור מיוחד:מלחמת חרבות ברזל- פיצוי עסקים קטנים ובינוניים בלחימה

פיצוי עסקים קטנים ובינוניים בלחימה

עסקים קטנים ובינוניים מהווים כ־% 55מהתוצר העסקי של מדינת ישראל. גם בימים כתיקונם, בעלי העסקים נתקלים בבירוקרטיה רבה, קשיי מימון וכד'. קל וחומר כי בימי לחימה ייספגו פגיעה משמעותית.

בדו"ח זה נסקור את כלי המדיניות המרכזיים בהם עשתה שימוש מדינת ישראל עד היום במהלך מבצע עופרת יצוקה, שומר חומות, צוק איתן, מלחמת לבנון השנייה ומגפת הקורונה. כמו כן, נציג את הצעדים בהם כבר נקטה המדינה לסיוע לעסקים קטנים ובינוניים כעת, עוד במהלך מלחמת "חרבות ברזל" ונביא המלצות מתוך התובנות של אירועי עבר, על צעדים נדרשים לסיוע לעסקים. 

 

 

לכתבה במדור המוניטור ב-"גלובס"

למה חרגנו מהפורמט

בימי שגרה, מדור המוניטור מבצע מעקב מדוקדק אחר יישום החלטות ממשלה – כאשר בכל פעם נבחנת החלטת ממשלה אחרת. אולם, אלה אינם ימי שגרה.

במצב חירום, זרם בלתי פוסק של ידיעות ודיווחים מסחרר אותנו, מה שפעמים רבות משאיר אותנו אבודים במרחב. מרוב עצים, אנחנו לא רואים את היער. לכן, החלטנו במרכז להעצמת האזרח לעלות מעלה ולהתבונן על המצב ממעוף הציפור.

כחלק מהמאמצים שלנו לסייע בהבהרת התמונה הגדולה, בתקופה הקרובה אנחנו נרתום את המשאבים שלנו על מנת לבצע סקירות מקיפות יותר – שמותחות את היריעה מעבר להחלטת ממשלה מסוימת.

רוצים לעזור לנו בעבודת המוניטור?

מוזמנים ליצור קשר ולעזור לנו לשפר את הנתונים