CECI
  • אודות המרכז
      אודות המרכז
    • דבר המייסד
    • צוות המרכז
    • ועד מנהל
    • פורום מומחים
    • שיתופי פעולה
    • עמיתי מחקר
    • חברי המרכז בארה”ב
    • מקורות מימון
    • רקע עלינו
    • הצהרת נגישות
  • העשייה שלנו
  • שער לידע
  • מן התקשורת
  • קולות קוראים
  • צרו קשר

הרשמה לניוזלטר

    תקנות שעת חירום (הגבלת מספר העובדים במקום עבודה לשם צמצום התפשטות נגיף הקורונה החדש)(תיקון), התש"ף-2020

    בית - EzGov - תקנות שעת חירום (הגבלת מספר העובדים במקום עבודה לשם צמצום התפשטות נגיף הקורונה החדש)(תיקון), התש"ף-2020

      החלטת הממשלה מאשרת תקנות לשעת חירום, מכוח סעיף 39 לחוק יסוד הממשלה, ובשל משבר הקורונה. ההחלטה מאשרת את נוסח תקנות שעת חירום (הגבלת מספר העובדים במקום עבודה לשם צמצום התפשטות נגיף הקורונה

    מה הוחלט?

    מחליטים:

    א.    מתוקף הסמכות הקבועה בסעיף 39 לחוק- יסוד: הממשלה, להתקין תקנות שעת חירום (הגבלת מספר העובדים במקום עבודה לשם צמצום התפשטות נגיף הקורונה החדש), התש"ף-2020 בנוסח שלהלן.
    ב.    בהתאם להוראות סעיף 39 האמור, להניח את התקנות על שולחן ועדת החוץ והביטחון של הכנסת סמוך ככל האפשר לאחר התקנתן.
    ג.    התקנות תיכנסנה לתוקפן ביום 1 באפריל 2020.

    להלן נוסח התקנות:
    תקנות שעת חירום (הגבלת מספר העובדים במקום עבודה לשם צמצום התפשטות נגיף הקורונה החדש) (תיקון), התש"ף-2020 
    בתוקף סמכותה לפי סעיף 39 לחוק-יסוד: הממשלה, מתקינה הממשלה תקנות שעת חירום אלה: 

    תיקון 
    תקנה 1    1.        בתקנות שעת חירום (הגבלת מספר העובדים במקום עבודה לשם צמצום התפשטות נגיף הקורונה החדש), התש"ף-2020 (להלן – התקנות העיקריות), בתקנה 1 – 
            (1)    לפני ההגדרה "הוועדה לאנרגיה אטומית" יבוא:
                ""אזור" ו- "ישראל" – כהגדרתם בתקנות שעת חירום (יהודה והשומרון – שיפוט בעבירות ועזרה משפטית), התשכ"ז-1967, כפי שהוארך תוקפן ותוקן נוסחן בחוק, מעת לעת;";
            (2)    אחרי ההגדרה "חברה ממשלתית" יבוא:
                ""מוסד להשכלה גבוהה" – כמשמעותו בחוק המועצה להשכלה גבוהה, התשי"ח – 1958;";
            (3)    בהגדרה "הממונה", בפסקה (6), המילים "כמשמעותו בחוק המועצה להשכלה גבוהה, התשי"ח – 1958" והמילים "שהוקמה לפי סעיף 13 לחוק האמור"– יימחקו;
            (4)    בהגדרה "מעסיק", בסופה יבוא "ולעניין האזור – מעסיק כאמור שהוא ממשלת ישראל או ישראלי";
            (5)    בהגדרה "עובד" , ברישה, אחרי "מדינת ישראל" יבוא "או באזור";
            (6)    אחרי ההגדרה "עובד" יבוא: 
                ""עובד מעטפת" – עובד שאינו עוסק בליבת הפעילות של מקום העבודה, למעט עובד ניקיון, אבטחה או מחשוב;";

    תיקון 
    תקנה 2    2.        בתקנה 2 לתקנות העיקריות – 
            (1)    בתקנת משנה (א), במקום "30 אחוזים" יבוא "15 אחוזים" ובסופה יבוא "על אף האמור, רשאי מעסיק להעלות את מספר העובדים המרבי המותר לשהייה בו זמנית עד לשיעור של 30 אחוזים ממצבת העובדים, ובלבד שהעלאה כאמור חיונית לפעילות השוטפת של אותו מקום עבודה, ושהמעסיק שלח למנהל הכללי של משרד הכלכלה והתעשייה, בדרך שהורה המנהל הכללי באתר האינטרנט של המשרד, הודעה שבה פירט את שמות העובדים שנוכחותם נדרשת במקום העבודה, את תפקידם ואת הטעמים שבשלהם נדרשת נוכחותם כאמור"; 
            (2)    בתקנת משנה (ג)(2), במקום "30 אחוזים" יבוא  "15 אחוזים" ובסופה יבוא "על אף האמור, רשאי מעסיק במפעל כאמור להעלות את מספר העובדים המרבי המותר לשהייה בו זמנית עד לשיעור של 30 אחוזים ממצבת העובדים, ובלבד שהעלאה כאמור חיונית לפעילות השוטפת של אותו מפעל, ושהמעסיק שלח למנהל הכללי של משרד הכלכלה והתעשייה, בדרך שהורה המנהל הכללי באתר האינטרנט של המשרד,  הודעה שבה פירט את שמות העובדים שנוכחותם נדרשת במקום העבודה, את תפקידם ואת הטעמים שבשלהם נדרשת נוכחותם כאמור";
            (3)    בתקנת משנה (ו), במקום "אם לא ניתן אישור, לגבי אותו עובד, מאת מנכ"ל הגוף, ולפיו" יבוא "אלא אם כן קבע מנכ"ל הגוף כי"; 
            (4)    אחרי תקנת משנה (ו) יבוא:
                "(ו1) נוסף על האמור בתקנת משנה (ה), מעסיק שהוראות תקנות משנה (א) או (ג)(2) חלות לגביו לא יאפשר כניסה של עובד מעטפת למקום העבודה ושהייה של עובד מעטפת במקום העבודה, אלא אם כן נוכחותו של עובד המעטפת במקום העבודה חיונית לפעילות השוטפת של מקום העבודה והמעסיק שלח לגביו הודעה למנהל הכללי של משרד הכלכלה והתעשייה, בדרך שהורה המנהל הכללי באתר האינטרנט של המשרד, שבה פירט את שמו של העובד, את תפקידו ואת הטעמים שבשלהם נדרשת נוכחותו כאמור.";
            (5)    בתקנת משנה (ז), במקום "בתקנות משנה (א) עד (ו)" יבוא "בתקנות משנה (א) עד (ו1)";
            (6)    אחרי תקנת משנה (ז) יבוא: 
                "(ז1) מעסיק שהוראות תקנת משנה (א) חלות לגביו לא יאפשר קבלת קהל במקום העבודה, אלא אם כן הדבר דרוש לצורך אספקת מוצר חיוני או שירות חיוני, ובלבד שצמצם ככל האפשר את מספר העובדים העוסקים בקבלת קהל.";
            (7)    אחרי תקנת משנה (ח) יבוא:
                "(ח1)    במקום עבודה שבו מועסקים דרך כלל  עובדים במשמרות, ישבץ המעסיק, ככל האפשר, את אותה קבוצת עובדים יחד באותה המשמרת.";
            (8)    בתקנת משנה (י), ברישה, במקום "הוראות תקנה זו" יבוא "תקנות משנה (א) עד (ט)";
            (9)    אחרי תקנת משנה (י) יבוא:
                "(יא)    מעסיק בגוף שתקנת משנה (י) חלה עליו לא יאפשר כניסה של עובד מעטפת למקום העבודה ושהייה של עובד מעטפת במקום העבודה אלא אם כן קבע כי אותו עובד מעטפת נדרש לצורך הבטחת הפעילות השוטפת של הגוף האמור וכי חיוני שאותו עובד יבצע את עבודתו במקום העבודה." 

    תיקון 
    תקנה 3
        3.        בתקנה 3 לתקנות העיקריות, בהגדרה "מעסיק", אחרי "שירות בתי הסוהר" יבוא "מוסד להשכלה גבוהה".
    תחילה    4.        תחילתן של תקנות שעת חירום אלה ביום ז' בניסן התש"ף (1 באפריל 2020).

    _____התש"ף
    _____ 2020
    בנימין נתניהו
    ראש הממשלה
     

     

    החלטת הממשלה מאשרת תקנות לשעת חירום, מכוח סעיף 39 לחוק יסוד הממשלה, ובשל משבר הקורונה.

    ההחלטה מאשרת את נוסח תקנות שעת חירום (הגבלת מספר העובדים במקום עבודה לשם צמצום התפשטות נגיף הקורונה החדש)(תיקון), התש"ף-2020

    ההחלטה מאשרת להניח את התקנות על שולחנה של ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, סמוך ככל האפשר לאחר התקנתן, כמתחייב ע"פ החוק. 

    להלן עיקרי התיקונים שאושרו (לת"ל כי הנוסח המחייב הינו נוסח התקנות כפי שפורסם ברשומות בלבד):

    –  ככלל, התקנות מורידות את מספר העובדים הרשאי לשהות במקום עבודה ל-10 עובדים או 15% ממצבת העובדים, ע"פ הגבוה מבינהם (למעט החריגים המפורטים בהן).

       עם זאת, התקנות קובעות כי מעסיק רשאי  להעלות את מספר העובדים המרבי המותר לשהייה בו זמנית עד לשיעור של 30 אחוזים ממצבת         העובדים, ובלבד שהעלאת מספר העובדים חיונית לפעילות השוטפת, ושהמעסיק שלח למנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה, בדרך המפורטת         באתר האינטרנט של המשרד, הודעה שבה פירט את שמות העובדים שנוכחותם נדרשת במקום העבודה, את תפקידם ואת הטעמים שבשלהם     נדרשת נוכחותם.   

    – עוד נקבע, כי ככלל, מעסיק לא יאפשר כניסה של "עובד מעטפת" למקום העבודה ושהייה של עובד מעטפת במקום העבודה, אלא אם כן נוכחותו של עובד המעטפת במקום העבודה חיונית לפעילות השוטפת והמעסיק שלח לגביו הודעה למנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה, בדרך המפורטת באתר האינטרנט של המשרד, שבה פירט את שמו של העובד, את תפקידו ואת הטעמים שבשלהם נדרשת נוכחותו כאמור. "עובד מעטפת" מוגדר כ-"עובד שאינו עוסק בליבת הפעילות של מקום העבודה, למעט עובד ניקיון, אבטחה או מחשוב".

    – ככלל, מעסיק לא יאפשר קבלת קהל במקום העבודה, אלא אם כן הדבר דרוש לצורך אספקת מוצר חיוני או שירות חיוני, ובלבד שצמצם ככל האפשר את מספר העובדים העוסקים בקבלת קהל."

    – ככלל, במקום עבודה שבו מועסקים דרך כלל  עובדים במשמרות, ישבץ המעסיק, ככל האפשר, את אותה קבוצת עובדים יחד באותה המשמרת.
            

      

    תיאור ההחלטה

    תאריך פרסום:
    31/03/2020
    הממשלה ה-34
    מספר ההחלטה
    החלטה 4946
    מינהל ציבורי ושירות המדינה
    משבר הקורונה
    תעשייה מסחר ומשק
    • ת.ד. 39080 תל אביב, מיקוד 6139002
    • 03-6438979
    • 03-6439438
    • [email protected]
    כניסת סטודנטים
    © 2022 כל הזכויות שמורות המרכז הישראלי להעצמת האזרח (ע"ר) dooble