CECI
  • אודות המרכז
      אודות המרכז
    • דבר המייסד
    • צוות המרכז
    • ועד מנהל
    • פורום מומחים
    • שיתופי פעולה
    • עמיתי מחקר
    • חברי המרכז בארה”ב
    • מקורות מימון
    • רקע עלינו
    • הצהרת נגישות
  • העשייה שלנו
  • שער לידע
  • מן התקשורת
  • קולות קוראים
  • צרו קשר

הרשמה לניוזלטר

    מימון פרויקט ביטחוני וסבסוד מסגרות לימודיות נוספות בשעות אחר הצוהריים תוך עמידה במגבלות הפיסקאליות ותיקון החלטות ממשלה

    בית - EzGov - מימון פרויקט ביטחוני וסבסוד מסגרות לימודיות נוספות בשעות אחר הצוהריים תוך עמידה במגבלות הפיסקאליות ותיקון החלטות ממשלה

    החלטת הממשלה מאשרת לבצע שינוי בסדר העדיפויות הממשלתי והתקציבי, וזאת על מנת לעמוד במסגרת התקציב לשנת 2019 ובמסגרות הקבועות בחוק הפחתת הגירעון, לנוכח החריגה מסכום ההוצאה הממשלתית המותרת בתכנית התקציב

    מה הוחלט?

     

    לצורך עמידה במסגרת התקציב לשנת 2019 ובמסגרות הפיסקאליות הקבועות בחוק הפחתת הגירעון והגבלת ההוצאה התקציבית, התשנ"ב-1992, לנוכח החריגה מסכום ההוצאה הממשלתית המותרת בתכנית התקציב התלת שנתית לשנים 2020 עד 2022, ולצורך מימון פרויקט ביטחוני בשנת 2019, סבסוד מסגרות לימודיות נוספות בשעות אחר הצהריים בשנת הלימודים התש"פ ולצורך התמודדות עם נזקי השריפות שפרצו ביום 28 במאי 2019, לבצע שינוי בסדר העדיפות הממשלתי כדלקמן:

    1.    לבצע שינויים בסדרי העדיפויות בתקציב המדינה ולהפחית את בסיס תקציבי משרדי הממשלה בשנת הכספים 2019 ואילך בשיעור של 1.88%, כמפורט בטבלה שלהלן (נספח א') ובהתאם לכך, להפחית את בסיס ההרשאה להתחייב של משרדי הממשלה לכל הפחות  בשיעור האמור.

    2.    ההפחתה האמורה בסעיף 1 תבוצע על אף האמור בהחלטות ממשלה קודמות ולפיכך תחול גם על תקציבים שהוקצו ליישום החלטות כאמור. 

    3.    על אף האמור בסעיף 1, לא יבוצעו הפחתות בתקנות שעניינן ביצוע חקיקה שבה מוגדרים סכומי התקציב או שיעורי התקציב שיש להקצות לשם יישומה, בתקנות שנועדו למילוי מחויבות חוזית של הממשלה לביצוע הוצאה (לרבות הסכמי שכר והסכמים אחרים ולמעט התחייבות להוציא הוצאה לפי תעריפים הקבועים בחוק) ובתקנות אשר ההפחתה מהן תוביל לחריגה תקציבית באותה תקנה.

    4.    מכלל התקנות שנותרו, מהן ניתן לבצע הפחתה כאמור, תבוצע הפחתה בשיעור זהה מכל אחת מהתקנות כך שסך ההפחתה תגיע לסכום הכולל של ההפחתה כפי שנקבעה ביחס לכל משרד כמפורט בטבלה (להלן – סכום הפחתה משרדי). 

    5.    על אף האמור בסעיף 4, רשאים משרד ממשלתי ואגף התקציבים במשרד האוצר להסכים ביניהם על שיעור הפחתה שונה לכל תקנה ותקנה אשר בתחום סמכותו של אותו משרד, ובלבד שהסך הכולל של סכום ההפחתה המשרדי לא ישתנה. לא הגיעו המשרד הממשלתי ואגף התקציבים להסכמה, יביא המשרד הממשלתי את הנושא לפני שר האוצר. לא הושגה הסכמה עם שר האוצר, יביא המשרד הממשלתי את הנושא להכרעת ראש הממשלה. 

    6.    להטיל על שר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים ושר האוצר להורות למוסד לביטוח לאומי, מתוקף סמכותם לפי סעיף 24(א) לחוק יסודות התקציב, התשמ"ה-1985, להפחית, החל משנת 2020, סך של 18 מיליון ש"ח מבסיס התקציב המינהלי של המוסד לביטוח לאומי.

    7.    להטיל על שר האוצר לפנות ליושב ראש הכנסת ולמבקר המדינה בבקשה לפעול לצמצום הוצאות פעילותם בבסיס התקציב של שנת הכספים 2019, וזאת בהתייחס לשיעור ההפחתה האמור בסעיף 1 לעיל, ולהפחית את תקציב הכנסת ותקציב משרד מבקר המדינה בשנת הכספים 2019 בהתאם להחלטות שיתקבלו על ידם כאמור.

    8.    לבצע שינויים בסדר העדיפות הממשלתי ולהפחית את שיאי כוח האדם, חודשי העבודה הבלתי צמיתה ורכיבי השכר הנלווים להם ביחידות המטה של משרדי הממשלה ויחידות הסמך בשיעור אחיד של 0.5% בשנת 2019 ואילך ובהתאם להפחית את תקציבי השכר הנלווים להם וכן להפחית את שיאי כוח האדם, חודשי העבודה הבלתי צמיתה ורכיבי השכר הנלווים להם, ביחידות ממשלתיות המספקות שירותים, בשיעור אחיד של 0.25% בשנת 2019 ואילך ובהתאם להפחית את תקציבי השכר הנלווים להם. זאת על פי ההתאמות הנדרשות הנובעות מהמאפיינים השונים של היחידות הממשלתיות. סכומי ההפחתה לצורך ביצוע החלטה זו מפורטים בטורים ב' עד ד' בנספח א' שלהלן. למען הסר ספק, אין באמור בהחלטה זו כדי לפגוע במחויבות לתשלום שכר המגיע לעובד על פי כל דין או הסכם. 

    9.    נוסף על האמור, לבצע את הצעדים הבאים:

    א.    להטיל על שר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים ועל שר האוצר להחיל את האמור בסעיף 8 על המוסד לביטוח לאומי, להפחית את מספר העובדים, רכיבי השכר הנלווים והיקף תקציבי השכר בשיעור המפורט לעיל.

    ב.    להטיל על שר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים ועל שר האוצר להחיל את האמור בסעיף 8 על שירות התעסוקה, להפחית את מספר העובדים, רכיבי השכר הנלווים והיקף תקציבי השכר בשיעור המפורט לעיל.

    ג.    להטיל על שר האוצר לפנות אל מבקר המדינה וכנסת ישראל, בבקשה להחיל את מספר העובדים, רכיבי השכר והיקף תקציב השכר בשיעור המפורט לעיל.

    10.    מימון הפרויקט הביטחוני יתבצע בשינוי מהאמור בהחלטה מס' 3865 של הממשלה מיום 10.06.2018 ובהחלטה מס' 4464 של הממשלה מיום 13.01.2019 לעניין תקצוב הפרויקט.

    11.    לתקן את סעיף 1 בהחלטת הממשלה מס' 3377 מיום 11 בינואר 2018 שעניינה סבסוד מסגרות לימודיות נוספות בשעות אחר הצוהריים כך שהתוכנית לסבסוד מסגרות לימודיות בשעות אחר הצוהריים תפעל עד סוף שנת הלימודים התש"פ.

    להקים ועדת היגוי בין-משרדית בראשות הממונה על התקציבים במשרד האוצר ובהשתתפות החשב הכללי, מנהל רשות מקרקעי ישראל, מנכ"ל משרד הפנים, מנכ"לית משרד התחבורה והבטיחות בדרכים ומנכ"ל המשרד להגנת סביבה או נציגיהם, שתגבש תכנית לשיקום הנזקים שנגרמו למועצות האזוריות חבל מודיעין ומטה יהודה שבתחומן מצויים היישובים מבוא מודיעים וקיבוץ הראל בעקבות השריפות שפרצו ביום 28.5.2019. במסגרת התכנית תתייחס ועדת ההיגוי האמורה לסיוע בפינוי של נזקי השריפה משטחו של מבוא מודיעים ובהוצאות חריגות שהוציאה המועצה האזורית בגין השריפה כגון הפעלת מערכי חירום, ניקיון, תיקון מיידי של תשתיות וביצוע עבודות לשיקום תשתיות היישוב מבוא מודיעים. בנוסף, תתייחס הוועדה לשיקום החי והצומח ופינוי האסבסט במועצות האזוריות חבל מודיעין ומטה יהודה וכן תבחן מתן סיוע למועצות בקשר לשהיית התושבים מחוץ לבתיהם בשל השריפות וכן סיוע אחר לתושבים. במהלך עבודתה תשמע ועדת ההיגוי את עמדת הגורמים הרלוונטיים לרבות המועצות האזוריות.

    תקציבה הכולל של התכנית לא יעלה על סכום של 84 מלש"ח. 

    ועדת ההיגוי תדווח בכתב לממשלה על התכנית שגובשה בתוך 21 ימים ממועד קבלת החלטה זו.

    12.    הממשלה מנחה את המשרד להגנת הסביבה לפנות להנהלת קרן הניקיון בבקשה לבחון אישור למימון פינוי אסבסט עקב שריפות בקנה מידה גדול, שהממשלה מכירה בהן כבעלות השלכות סביבתיות משמעותיות, ובכלל זה:

    א.    סיוע בסכום של עד 3 מיליון ₪ למועצה אזורית מטה יהודה עבור מימון הוצאות פינוי מפגעי אסבסט מקיבוץ הראל.

    ב.    סיוע בסכום של עד 0.2 מיליון ₪ למועצה אזורית חבל מודיעין עבור מימון הוצאות פינוי מפגעי אסבסט מיישוב מבוא מודיעים.

    סיוע כאמור ישמש במקרים שבהם אין לנזק, כולו או חלקו, שיפוי מפוליסת ביטוח תקפה. 

    13.    הממשלה רושמת לפניה את הודעת רשות מקרקעי ישראל כי תפעל לגיבוש מתווה להסדרת זכויות החכירה ביישוב מבוא מודיעים.

    נספח א' – סכומי הפחתה לצורך תעדוף הוצאות הממשלה

     
     

    קוד סעיף

    שם סעיף

    טור א' –  שווי 1%

    קניות – תקציב נטו

    טור ב' –  שווי שכר תקציב נטו

    טור ג' –  שווי שכר הוצאה מותנית

    טור ד' – כוח אדם (מספר משרות)

    01

    נשיא המדינה ולשכתו

                                       189

    151

     

    0.5

    04

    משרד ראש הממשלה

                                  15,262

    3,147

    39

    10.5

    05

    משרד האוצר

                                    5,875

    6,474

    10

    23.5

    06

    משרד הפנים

                                       748

    576

     

    2.5

    07

    המשרד לביטחון הפנים

                                  38,607

    27,406

    637

    105.5

    08

    משרד המשפטים

                                    4,478

    8,066

    504

    28.5

    09

    משרד החוץ

                                    4,852

    3,812

    42

    5.5

    10

    מטה לביטחון לאומי

                                       132

    178

     

    0.5

    12

    גמלאות ופיצויים

                                       261

     

     

     

    13

    הוצאות שונות

                                    4,394

     

     

     

    15

    משרד הביטחון

                                161,658

    5,164

     

    10.0

    16

    הוצאות חירום אזרחיות

                                    3,543

    100

     

    0.0

    17

    תיאום הפעולות בשטחים

                                       297

    108

    225

    1.0

    18

    רשויות מקומיות

                                  18,697

     

     

     

    19

    משרד המדע והחלל, התרבות

                                  15,235

    318

     

    1.0

    20

    משרד החינוך

                                  40,619

    3,243

    18

    11.0

    21

    השכלה גבוהה

                                  27,750

        6,871

     

     

    22

    המשרד לשירותי דת

                                    5,290

    633

    1

    2.0

    23

    משרד הרווחה והשירותים

                                  21,430

    2,691

    23

    11.0

    24

    משרד הבריאות

                                  27,221

    1,438

    355

    7.5

    25

    תגמולים לנכים

                                       397

    118

     

    0.5

    26

    המשרד להגנת הסביבה

                                    1,952

    744

    65

    3.0

    29

    משרד הבינוי והשיכון

                                    1,049

    731

     

    3.0

    30

    משרד העלייה והקליטה

                                    9,945

    562

     

    2.5

    31

    הוצאות ביטחוניות שונות

                                  20,392

    147

     

    0.5

    33

    משרד החקלאות

                                  14,296

    2,079

    406

    8.0

    34

    משרד האנרגיה

                                    4,655

    680

    15

    2.0

    36

    משרד הכלכלה

                                  27,372

    1,313

     

    6.0

    37

    משרד התיירות

                                    2,801

    342

     

    1.0

    38

    תמיכות בענפי המשק

                                  23,915

    955

     

    3.0

    39

    משרד התקשורת

                                       281

    239

     

    1.0

    40

    משרד התחבורה והבטיחות בדרכים

                                    1,801

    1,250

    151

    5.0

    41

    רשות ממשלתית למים ולביוב

                                       410

    368

     

    1.0

    42

    מענקי בינוי ושיכון

                                    5,859

     

     

     

    43

    המרכז למיפוי ישראל

                                       367

    251

     

    1.0

    51

    דיור ממשלתי

                                    1,438

     

     

     

    52

    פיתוח המשרד לביטחון הפנים

                                    5,336

     

     

     

    53

    משפטים ובתי משפט

                                       173

     

     

     

    54

    רשויות פיקוח

                                    6,092

    1,289

     

    4.5

    60

    חינוך

                                  11,117

     

     

     

    67

    משרד הבריאות

                                    6,831

     

     

     

    68

    רשות האוכלוסין וההגירה

                                    4,045

    1,046

    133

    5.5

    70

    שיכון

                                  18,987

     

     

     

    73

    מפעלי מים

                                    7,211

     

     

     

    76

    תעשייה

                                    1,672

     

     

     

    78

    פיתוח תיירות

                                    2,974

     

     

     

    79

    פיתוח התחבורה

                             48,062

     

     

     

    83

    הוצאות פיתוח אחרות

                                  12,701

     

     

     

    89

    מפעלי משרד ראש הממשלה

      

    188

     

    0.5

    95

    נמל חדרה

     

    23

     

     

    98

    רשות מקרקעי ישראל

     

     

     

    3.5

    החלטת הממשלה מאשרת לבצע שינוי בסדר העדיפויות הממשלתי והתקציבי, וזאת על מנת לעמוד במסגרת התקציב לשנת 2019 ובמסגרות הקבועות בחוק הפחתת הגירעון, לנוכח החריגה מסכום ההוצאה הממשלתית המותרת בתכנית התקציב התלת שנתית ולצורך מימון פרויקט ביטחוני בשנת 2019, סבסוד מסגרות לימודיות נוספות בשעות אחר הצהריים והתמודדות עם נזקי השריפות שפרצו ביום 28 במאי 2019.

    ההחלטה מאשרת את הצעדים הבאים:

    – לבצע שינויים בסדרי העדיפויות בתקציב המדינה ולהפחית את בסיס התקציב של משרדי הממשלה בשנת הכספים 2019 ואילך בשיעור של 1.88%, כמפורט בנספח להחלטה, ולהפחית את בסיס ההרשאה להתחייב של משרדי הממשלה לכל הפחות  בשיעור האמור.

    ההחלטה מבהירה כי הפחתה זו  תבוצע על אף האמור בהחלטות ממשלה קודמות ותחול גם על תקציבים שהוקצו ליישום החלטות אלו. 

    עם זאת, ההחלטה מבהירה כי הפחתות התקציב לא יחולו על תקנות תקציביות שענייינן ביצוע חקיקה שמוגדרים לה סכומי תקציב, בתקנות שנועדו למילוי מחויבות חוזית של הממשלה ובתקנות אשר ההפחתה מהן תוביל לחריגה תקציבית באותה תקנה.

    מכלל התקנות שנותרו,  תבוצע הפחתה בשיעור זהה מכל אחת מהתקנות כך שסך ההפחתה תגיע לסכום הכולל של ההפחתה כפי שנקבעה ביחס לכל משרד. עם זאת, המשרדים ואגף התקציבים באוצר רשאים להסכים ביניהם על שיעור הפחתה שונה לכל תקנה ותקנה אשר בתחום סמכותו של אותו משרד, ובלבד שהסך הכולל של סכום ההפחתה המשרדי לא ישתנה. לא הגיעו המשרד הממשלתי ואגף התקציבים להסכמה, יביא המשרד הממשלתי את הנושא לפני שר האוצר. לא הושגה הסכמה עם שר האוצר, יביא המשרד הממשלתי את הנושא להכרעת ראש הממשלה. 

    – להטיל על שר העבודה והרווחה ועל שר האוצר להורות למוסד לביטוח לאומי להפחית, החל משנת 2020, סך של 18 מיליון ש"ח מבסיס התקציב המינהלי של המוסד לביטוח לאומי.



    –  להטיל על שר האוצר לפנות ליושב ראש הכנסת ולמבקר המדינה בבקשה לפעול לצמצום הוצאות פעילותם בבסיס התקציב של שנת הכספים 2019, ולהפחית את תקציב הכנסת ותקציב משרד מבקר המדינה בשנת הכספים 2019 בהתאם להחלטות שיתקבלו על ידם כאמור.



    – להפחית את שיאי כוח האדם, חודשי העבודה הבלתי צמיתה ורכיבי השכר הנלווים להם ביחידות המטה של משרדי הממשלה,יחידות הסמך וביחידות ממשלתיות המספקות שירותים, בשיעור אחיד של חצי בשנת 2019 ואילך ובהתאם להפחית את תקציבי השכר הנלווים להם. כמו כן הוחלט להטיל שר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים ועל שר האוצר להחיל את ההפחתה האמורה גם על הביטוח הלאומי ושירות התעסוקה.



    – להטיל על שר האוצר לפנות אל מבקר המדינה וכנסת ישראל, בבקשה להחיל את מספר העובדים, רכיבי השכר והיקף תקציב השכר בשיעור המפורט לעיל.



    – ההחלטה קובעת כי מימון הפרויקט הביטחוני יתבצע בשינויים הנדרשים להחלטות קודמות לעניין תקצוב הפרויקט.

    – לתקן החלטה קודמת שעניינה סבסוד מסגרות לימודיות נוספות בשעות אחר הצוהריים כך שהתוכנית לסבסוד מסגרות לימודיות בשעות אחר הצוהריים תפעל עד סוף שנת הלימודים התש"פ.

    – להקים ועדת היגוי בין-משרדית בראשות הממונה על התקציבים במשרד האוצר, שתגבש תכנית לשיקום הנזקים שנגרמו למועצות האזוריות חבל מודיעין ומטה יהודה שבתחומן מצויים היישובים מבוא מודיעים וקיבוץ הראל בעקבות השריפות שפרצו ביום 28.5.2019, בהתאם לנושאים המפורטים בהחלטה. תקציבה הכולל של התכנית לא יעלה על סכום של 84 מלש"ח. ועדת ההיגוי תדווח בכתב לממשלה על התכנית שגובשה בתוך 21 ימים ממועד קבלת החלטה זו.

    – הממשלה מנחה את המשרד להגנת הסביבה לפנות להנהלת קרן הניקיון בבקשה לבחון אישור למימון פינוי אסבסט עקב שריפות בקנה מידה גדול, שהממשלה מכירה בהן כבעלות השלכות סביבתיות משמעותיות, כמפורט בהחלטה.



    – הממשלה רושמת לפניה את הודעת רשות מקרקעי ישראל כי תפעל לגיבוש מתווה להסדרת זכויות החכירה ביישוב מבוא מודיעים.

     

    תיאור ההחלטה

    תאריך פרסום:
    24/06/2019
    הממשלה ה-34
    מספר ההחלטה
    החלטה 4614
    תקציב פיננסים ומיסוי
    • ת.ד. 39080 תל אביב, מיקוד 6139002
    • 03-6438979
    • 03-6439438
    • [email protected]
    כניסת סטודנטים
    © 2022 כל הזכויות שמורות המרכז הישראלי להעצמת האזרח (ע"ר) dooble