CECI
  • אודות המרכז
      אודות המרכז
    • דבר המייסד
    • צוות המרכז
    • ועד מנהל
    • פורום מומחים
    • שיתופי פעולה
    • עמיתי מחקר
    • חברי המרכז בארה”ב
    • מקורות מימון
    • רקע עלינו
    • הצהרת נגישות
  • העשייה שלנו
  • שער לידע
  • מן התקשורת
  • קולות קוראים
  • צרו קשר

הרשמה לניוזלטר

    מימון הסכמות בין המדינה לבין הסתדרות העובדים הכללית החדשה בנוגע לעובדים הסוציאליים תוך עמידה במגבלות הפיסקאליות

    בית - EzGov - מימון הסכמות בין המדינה לבין הסתדרות העובדים הכללית החדשה בנוגע לעובדים הסוציאליים תוך עמידה במגבלות הפיסקאליות

    הממשלה מקבלת החלטה על שורת קיצוצים כדי לממן את ההסכמות שהושגו בין המדינה לבין ההסתדרות בנוגע לעובדים הסוציאליים. 

    מה הוחלט?

    לצורך עמידה במסגרות הפיסקאליות הקבועות בחוק הפחתת הגירעון והגבלת ההוצאה התקציבית, התשנ"ב-1992 לשנת 2021 ובהתאם לסעיף 40א לחוק יסודות התקציב, התשמ"ה-1985, ולצורך מימון כלל ההוצאות הכרוכות ביישום ההסכמות בין המדינה לבין הסתדרות העובדים הכללית החדשה (להלן – ההסתדרות הכללית), במסגרת המשא ומתן לשיפור השכר ותנאי העבודה של העובדים הסוציאליים, לבצע שינוי בסדר העדיפות הממשלתי כדלקמן:

    1. להפחית את בסיס תקציבי משרדי הממשלה בשיעור של 0.16% בשנת הכספים 2021, ובשנים 2022 ואילך תיווסף על ההפחתה האמורה הפחתה נוספת בשיעור של 0.16%.

    2. הפחתות התקציב מפורטות בטבלה שלהלן. בהתאם לכך, יופחת גם בסיס ההרשאה להתחייב של משרדי הממשלה בהתאמה לשיעורי ההפחתה הכוללים בסעיף 1 לעיל ועל מנת לעמוד בשיעורי ההפחתה בסעיף 1. 

    3. ההפחתה האמורה בסעיף 1 תבוצע על אף האמור בהחלטות ממשלה קודמות ותחול גם על תקציבים שהוקצו ליישום החלטות כאמור. 

    4. ההפחתה האמורה תבוצע בשיעור זהה מכל אחת מהתקנות כך שסך ההפחתה תגיע לסכום הכולל של ההפחתה כפי שנקבעה ביחס לכל משרד כמפורט בסעיף 1 לעיל. על אף האמור, לא יבוצעו הפחתות בתקנות שעניינן ביצוע חקיקה שבה מוגדרים סכומי התקציב או שיעורי התקציב שיש להקצות לשם יישומה, בתקנות שנועדו למילוי מחויבות חוזית של הממשלה לביצוע הוצאה (לרבות הסכמי שכר והסכמים אחרים, ולמעט התחייבות להוציא הוצאה לפי תעריפים הקבועים בחוק) ובתקנות אשר ההפחתה מהן תוביל לחריגה תקציבית באותה תקנה.

    5. על אף האמור בסעיף 4, רשאים משרד ממשלתי ואגף התקציבים במשרד האוצר להסכים ביניהם על שיעור הפחתה שונה לכל תקנה ותקנה אשר בתחום סמכותו של אותו משרד, ובלבד שהסך הכולל של סכום ההפחתה המשרדי לא ישתנה.

    6. להטיל על שר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים ושר האוצר להורות למוסד לביטוח לאומי ולשירות התעסוקה, מתוקף סמכותם לפי סעיף 24(א) לחוק יסודות התקציב, להפחית, החל בשנת הכספים 2021 את בסיס התקציב המינהלי של המוסד לביטוח לאומי בהתייחס לשיעור ההפחתה האמור בסעיף 1 לעיל.

    7. להטיל על שר האוצר לפנות ליושב ראש הכנסת ולמבקר המדינה בבקשה לפעול לצמצום הוצאות פעילותם בבסיס התקציב של שנת הכספים 2021, וזאת בהתייחס לשיעור ההפחתה האמור בסעיף 1 לעיל, ולהפחית את תקציב הכנסת ותקציב משרד מבקר המדינה החל בשנת הכספים 2021 בהתאם להחלטות שיתקבלו על ידיהם כאמור.

    8. ההפחתה האמורה בסעיפים 1 עד 7 תתבצע אלא אם כן החליטה הממשלה על ביצוע פעולה מאזנת אחרת לצורך מימון האמור בהחלטה זו, כולה או חלקה, לרבות הפחתה זמנית בהוצאות השכר במגזר הציבורי, בכפוף לחתימה על הסכם קיבוצי בין המדינה לבין ההסתדרות הכללית.

    סכומי הפחתה לצורך תעדוף הוצאות הממשלה
     

    קוד סעיף

    שם סעיף

    טור א' –  שווי 1%

    קניות – תקציב נטו

    טור ב' –  שווי 0.16%

    קניות – תקציב נטו

    1

    נשיא המדינה ולשכתו

    189

    30

    4

    משרד ראש הממשלה

    15,262

    2,442

    5

    משרד האוצר

    5,875

    940

    6

    משרד הפנים

    748

    120

    7

    משרד לביטחון פנים

    38,607

    6,177

    8

    משרד המשפטים

    4,478

    716

    9

    משרד החוץ

    4,852

    776

    10

    מטה לביטחון לאומי

    132

    21

    12

    גמלאות ופיצויים

    261

    42

    13

    הוצאות שונות

    4,394

    703

    15

    משרד הביטחון

    161,658

    25,865

    16

    הוצאות חירום אזרחיות

    3,543

    567

    17

    תאום הפעולות בשטחים

    297

    48

    18

    רשויות מקומיות

    18,697

    2,992

    19

    משרד המדע והחלל, התרבות

    15,235

    2,438

    20

    משרד החינוך

    40,619

    6,499

    21

    השכלה גבוהה

    27,750

    4,440

    22

    המשרד לשירותי דת

    5,290

    846

    23

    משרד הרווחה והשירותים

    21,430

    3,429

    24

    משרד הבריאות

    27,221

    4,355

    25

    תגמולים לנכים

    397

    64

    26

    המשרד להגנת הסביבה

    1,952

    312

    29

    משרד הבינוי והשיכון

    1,049

    168

    30

    המשרד לקליטת העלייה

    9,945

    1,591

    31

    הוצאות ביטחוניות שונות

    20,392

    3,263

    33

    משרד החקלאות

    14,296

    2,287

    34

    משרד האנרגיה והמים

    4,655

    745

    36

    משרד הכלכלה

    27,372

    4,380

    37

    משרד התיירות

    2,801

    448

    38

    תמיכות בענפי המשק

    23,915

    3,826

    39

    משרד התקשורת

    281

    45

    40

    משרד התחבורה והבטיחות

    1,801

    288

    41

    רשות ממשלתית למים

    410

    66

    42

    מענקי בינוי ושיכון

    5,859

    937

    43

    המרכז למיפוי ישראל

    367

    59

    51

    דיור ממשלתי

    1,438

    230

    52

    פיתוח המשרד לביטחון פנים

    5,336

    854

    53

    משפטים ובתי משפט

    173

    28

    54

    רשויות פיקוח

    6,092

    975

    60

    חינוך

    11,117

    1,779

    67

    משרד הבריאות

    6,831

    1,093

    68

    רשות האוכלוסין, ההגירה

    4,045

    647

    70

    שיכון

    18,987

    3,038

    73

    מפעלי מים

    7,211

    1,154

    76

    תעשיה

    1,672

    268

    78

    פיתוח תיירות

    2,974

    476

    79

    פיתוח התחבורה

    48,062

    7,690

    83

    הוצאות פיתוח אחרות

    12,701

    2,032

     

    הממשלה מקבלת החלטה על שורת קיצוצים כדי לממן את ההסכמות שהושגו בין המדינה לבין ההסתדרות בנוגע לעובדים הסוציאליים. 

    תיאור ההחלטה

    תאריך פרסום:
    26/07/2020
    הממשלה ה-35
    מספר ההחלטה
    החלטה 268
    מינהל ציבורי ושירות המדינה
    רווחה ושירותים חברתיים
    תקציב, פיננסים, ביטוח ומיסוי
    • ת.ד. 39080 תל אביב, מיקוד 6139002
    • 03-6438979
    • 03-6439438
    • [email protected]
    כניסת סטודנטים
    © 2022 כל הזכויות שמורות המרכז הישראלי להעצמת האזרח (ע"ר) dooble