מחליטים:
1. לתקן את פקודת התעבורה [נוסח חדש] (להלן – פקודת התעבורה), כך שמפקחים, עובדי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, המוסמכים לפי סעיף 61ז לפקודת התעבורה, יוסמכו בסמכויות נוספות כמפורט להלן לשם ביצוע אכיפה של העבירות האמורות באותו סעיף, אם התעורר חשד לביצוע עבירה כאמור: לאותת לנוהג ברכב שיעצור את רכבו, לדרוש מכל אדם למסור להם את שמו ומענו ולהזדהות בפניהם, וכן להיכנס לסוגי הרכבים המפורטים שלהלן כשהם נייחים: רכב ציבורי, רכב מסחרי, אוטובוס פרטי, או רכב פרטי שמספר המושבים בו עולה על תשעה מושבים כולל הנהג. כמו כן, יוסמכו המפקחים למסור הודעת תשלום קנס כאמור בסעיף 228(ב) לחוק סדר הדין הפלילי [נוסח משולב], התשמ"ב-1982, לאחר שנוכחו כי יש יסוד להניח שבוצעה עבירה מהעבירות לפי סעיף 61ז לפקודת התעבורה.
2. לתקן את סעיף 61ז(ב)(2) לפקודת התעבורה כך שהכשרת המפקחים למילוי תפקידם באשר לסמכויות האמורות בסעיף 1, תיעשה בהתאם להוראות שרת התחבורה והבטיחות בדרכים בהסכמת השר לביטחון לאומי.
3. להורות למפקח על התעבורה לבחון, בתוך 90 יום, בהתאם לסמכותו כרשות תמרור מרכזית, להגביל נסיעת מוניות בנתיבי תחבורה ציבורית גדושים בשעות עומס. לעניין זה –
"נתיבי תחבורה ציבורית גדושים" – נתיבי תחבורה ציבורית אשר עוברים בהם יותר מ-45 אוטובוסים בשעה;
"שעות עומס" – כפי שיורה המפקח על התעבורה.
4. לתקן את חוק הרשויות המקומיות (שימוש ארעי במגרשים ריקים), התשמ"ז-1987, כך שיובהר כי המונח "כלי רכב" בסעיף 5 לחוק האמור, יכלול גם רכב מסוג אוטובוס, ולקבוע כי רשות מקומית תהיה רשאית לתת צו לשימוש זמני במגרש ריק כמגרש חניה לצורך חניית אוטובוס ציבורי, ואולם אם בעל המגרש הודיע כי הוא מעוניין לעשות שימוש במגרש כמגרש חניה פרטי כאמור בסעיף 6 לחוק האמור, לא יהיה בכוחו של הצו כאמור כדי לחייב אותו להפעילו לטובת חניית אוטובוסים ציבוריים בלבד.