בהמשך להחלטת הממשלה מס' 3371 מיום 11 בינואר 2018 ובמטרה לייעל את משק האנרגיה ולצמצם את השימוש בדלקים בתעשייה ולצמצם פליטות זיהום האוויר וגזי חממה, לנקוט בצעדים הבאים:
1 . להטיל על שר האוצר לתקן את צו הבלו על דלק (פטור והישבון), התשע"ז-2016, כך שהדרישה להקמת 25 תחנות תדלוק בגז טבעי תימחק, ובמקומה תישאר הדרישה להקמת 25 תחנות תדלוק בתחליפי סולר.
לעניין זה, "תחליף סולר": גז טבעי, עמדות טעינה חשמליות, מימן, או "דלקים ביולוגים מתחדשים" כהגדרתם בתקן ישראלי מספר 5731 ו-16709.
2 . להטיל על שר האוצר לתקן את צו הבלו על דלק (הטלת בלו), התשס"ד-2004 (להלן – צו הטלת בלו), ואת צו תעריף המכס והפטורים ומס קנייה על טובין, התשע"ז-2017 (להלן – צו התעריף), כך שתערובת המכילה עד 7% ביודיזל בסולר תוכר כסולר ותהיה חייבת במס כסולר.
3 . לרשום את הודעת שר האוצר על כוונתו לתקן את צו הטלת בלו ואת צו התעריף, כך שיוטל על תחליפי דלק כדלקמן, מס בגובה המס המוטל על סולר:
א. ממיסים וחומרים נוספים שכיום לא מוטל עליהם בלו, המתאימים לשמש להנעת רכב או כחומר בעירה, בפני עצמם או בתוך תערובת.
ב. שמני סיכה.
4 . לרשום את הודעת שר האוצר על כוונתו לתקן, באישור ועדת הכספים, את צו הבלו על דלק (פטור והישבון), התשס"ה-2005, ואת צו התעריף, כך שייקבע פטור מותנה ממס למפעלי תעשייה עבור רשימה של תעשיות המשתמשות בתחליפי דלק כחומרי גלם בתהליך הייצור כאמור בסעיף 3א. הפטור על תחליפי הדלק לתעשיות יוגבל לשימוש אשר אינו לצורך הפקת אנרגיה, שטיפה, ניקוי או שימון, וכמו כן יינתן בתנאי שהמוצר הסופי שלצורך ייצורו נדרש הפטור אינו בגדר דלק חב בלו או מס קנייה (לרבות תחליף דלק).