מה הוחלט?
בהמשך להחלטות ממשלה קודמות, מנחה החלטת הממשלה את שר התחבורה והבטיחות בדרכים באמצעות המנהלת הכללית של משרדו, להשלים את יישום התחרות בענף התחבורה הציבורית באוטובוסים עד שנת 2030, בהתאם למפורט בתכנית התחרות בענף התחבורה הציבורית באוטובוסים לשנים 2018 – 2030
להלן עיקרי התכנית:
1. יפורסמו הליכים תחרותיים לבחירת מפעילי שירות בכל אשכולות קווי השירות בתחבורה הציבורית באוטובוסים באופן מדורג, תוך התחשבות ביכולת הענף להכיל פעילות זו. בכל מקרה, עד שנת 2030 יפורסמו הליכים תחרותיים לכלל אשכולות קווי השירות.
2. יוחלו מגבלות השתתפות וזכייה בהתאם למפורט בתכנית במגמה לצמצם ריכוזיות בענף ולשמר את המתח התחרותי.
3. ההליכים התחרותיים יכללו שיפור רמת שירות לנוסע, תוך עידוד המעבר לשימוש בתחבורה הציבורית.
בנוסף נקבע, כי תכנית התחרות למטרופולין תל אביב תובא לאישור הממשלה לאחר שמשרד התחבורה והבטיחות בדרכים ומשרד האוצר יבצעו בחינה תחבורתית לצרכים ולמבנה מטרופולין תל אביב. במקרה ותכנית כאמור לא תאושר עד סוף שנת 2020, יוצאו לתחרות כלל קווי השירות שחברת "דן תחבורה ציבורית בע"מ" מפעילה.