בהמשך להחלטת הממשלה מס' 1158(חק/594) מיום 24.2.2022, שעניינה אישור טיוטת חוק משק הגז הטבעי (תיקון מס'), התשפ"ב-2022 ובהמשך להצעת חוק משק הגז הטבעי (תיקון מס' 11), התשפ"ב-2022 שהונחה על שולחן הכנסת לקריאה ראשונה ביום 28 בפברואר 2022 ובמטרה לשפר את השירות הניתן לצרכנים במקטע הביתי על ידי משווקים שלא נקבעה לגביהם חובת רישיון לשיווק, לתקן את חוק משק הגז הטבעי, התשס"ב-2002 (להלן – חוק משק הגז הטבעי), על בסיס האמור בסעיפים 4 ו-6 בהצעת החוק, בשינויים שיפורטו להלן:
1 . במסגרת סעיף 38(ב1) יובהר כי המועצה רשאית לקבוע אמות מידה או הוראות בעניין הרמה, הטיב והאיכות של השירותים שעל העוסק בשיווק גז טבעי לתת לצרכן הרוכש גז טבעי לשימוש ביתי או לצרכן הנמצא באזור מגורים שהצריכה המרבית במיתקני הגז המשמשים אותו אינה עולה על 16 מטרים מעוקבים של גז טבעי לשעה, לרבות לגבי העניינים הבאים:
א. דרכי התקשרות עם הצרכן;
ב. האופן והתדירות של משלוח החשבונות;
ג. אופן גביית התשלומים בעבור העוסק בשיווק גז טבעי ובעבור בעלי רישיונות הולכה וחלוקה, לרבות גבייה בשיעורים וסדרי הגבייה והתשלום;
ד. שיעורי הריבית או הפרשי ההצמדה והריבית שישולמו על איחור בתשלומים;
ה. המקרים והתנאים שבהם רשאי העוסק בשיווק גז טבעי להפסיק או לצמצם את שיווק הגז לצרכן;
ו. אופן ותדירות מתן האפשרות לצרכן לעבור ממשווק למשווק;
ז. דרכי טיפול בפניות ובתלונות הצרכן, לרבות כללים בדבר תיעוד ודיווח;
ח. המידע שעל משווק למסור לצרכן ולמנהל.
2 . בסעיף 77 לחוק משק הגז הטבעי ייקבע כי ניתן יהיה להטיל עיצומים כספיים גם על מי שעוסק בשיווק של גז טבעי לצרכן, אם פעל בניגוד לאמות המידה או ההוראות שקבעה המועצה בהתאם לסעיף 38(ב1) המוצע.