א. בהמשך להחלטת ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי (להלן – הקבינט המדיני-ביטחוני) מס. ב/176 מיום 15 בינואר 2017, שעניינה מתן שירותי קורספונדנציה לבנקים ברשות הפלסטינית ע"י בנקים ישראליים, ולנוכח חשיבות המשך מתן שירותי קורספונדנציה לבנקים הפועלים בשטחי הרשות הפלסטינית באמצעות פתרון ארוך טווח, ובהמשך להחלטת הקבינט המדיני–ביטחוני מס ב/314 מיום 16 בספטמבר 2018 (להלן – החלטת הקבינט), ועל רקע ההסדרים המוניטריים והפיננסיים המצוינים בסעיףIV לנספח להסכם הביניים הישראלי-פלסטיני בדבר הגדה המערבית ורצועת עזה, ולצורך צמצום סיכוני מימון טרור והלבנת הון, ובהתאם לסעיפים 5 ו-6 חוק החברות הממשלתיות, התשל"ה-1975 (להלן – חוק החברות הממשלתיות), להקים חברה ממשלתית בבעלות מלאה של המדינה (להלן – החברה) בתנאים המפורטים להלן:
1. שם החברה:
בעברית: "שירותי קורספונדנציה בע"מ"
באנגלית: Correspondent Services LTD
או אם שם זה לא יאושר על ידי רשם החברות, שם דומה שיאושר על ידו.
2. מטרות החברה ותחומי פעילותה
א. לעסוק בפעילות של מתן שירותי ייצוג למערכת הבנקאות הפלסטינית – באמצעות הרשות המוניטרית הפלסטינית – במערך התשלומים בישראל בכל הקשור להוראות תשלום והעברות כספים בשקלים חדשים.
ב. החברה לא תפעל למטרות אחרות ותהיה רשאית ליזום ולבצע כל פעולה נלווית הדרושה לה לביצוע המטרות שלעיל; יובהר כי בביצוע הפעילות הנלווית כאמור, החברה לא תהיה מוגבלת לפעילות בשקלים בלבד.
3. אופי החברה
החברה תהיה חברה פרטית מוגבלת במניות. המדינה תהיה בעלת מניות יחידה בחברה.
4. מבנה ההון של החברה
א. הון המניות הרשום של החברה במועד הקמתה יהיה 100,000 ₪ מחולק ל- 100,000 מניות רגילות בנות 1 ₪ ערך נקוב כל אחת.
ב. ההון המונפק והנפרע של החברה במועד הקמתה יהיה 1,000 ₪ מורכב ממניות רגילות בנות 1₪ ערך נקוב כל אחת.
5. הזכויות הצמודות למניות החברה
כל מניות החברה הינן מניות רגילות השוות בזכויותיהן, לרבות לעניין הצבעה באסיפה הכללית, מינוי דירקטורים בחברה, חלוקת דיבידנד ועודפי נכסי החברה בפירוק.
6. מסמכי ההתאגדות
מסמכי ההתאגדות של החברה יהיו תואמים את הוראות חוק החברות (להלן – חוק החברות) וחוק החברות הממשלתיות, ויכללו את ההוראות הכלולות בהחלטה זו, ככל הנדרש.
7. מקורות המימון של החברה
מימון הפעילות השוטפת של החברה ייעשה ממקורותיה העצמיים של החברה, שייווצרו מהכנסות שיתקבלו בחברה עבור השירותים שתספק. עם הקמת החברה, משרד האוצר יעמיד לחברה ממקורותיו הלוואת בעלים בסך של 25 מיליון ₪, בתנאים שיקבע שר האוצר, בהתייעצות עם רשות החברות הממשלתיות.
8. דירקטוריון החברה
א. דירקטוריון החברה לא יפחת מ-3 דירקטורים ולא יעלה על 7 דירקטורים.
ב. הרכב דירקטוריון החברה יהיה כדלקמן:
1. ארבעה דירקטורים ימונו מקרב עובדי המדינה.
2. שלושה דירקטורים ימונו מקרב נציגי ציבור, ובהם לפחות דירקטור אחד בעל מומחיות חשבונאית ופיננסית כהגדרתה בחוק החברות.
9. פיקוח
א. פעילות החברה תפוקח על ידי נגיד בנק ישראל והמפקח על הבנקים בהתאם לסמכויות שיוקנו להם כאמור בסעיף 3 להחלטת הקבינט ומבלי לגרוע מיתר סמכויותיהם.
ב. מתן השירותים על ידי החברה יחל לאחר הסדרת הפיקוח בהתאם להחלטת הקבינט, ועמידת החברה בדרישות הפיקוח ככל הנדרש לתחילת פעילותה וכן לאחר שמנכ"ל משרד האוצר ונגיד בנק ישראל אישרו כי ניתן להתחיל את פעילות החברה לנוכח הצעדים שננקטו על ידי הרשות הפלסטינית והכל בהתאם להמלצות הצוות הבין-משרדי שאושרו בהחלטת הקבינט ב/314 מיום 16 בספטמבר 2018.
ג. לרשום את הודעת נגידת בנק ישראל ומנהל רשות החברות הממשלתיות כי יוקם צוות לתיאום שיתוף הפעולה במסגרת הפיקוח על פעילות החברה.
10. שיפוי
להטיל על החשב הכללי במשרד האוצר לעשות שימוש בסמכותו לפי סעיף 6(א) לחוק נכסי המדינה, התשי"א-1951 וליתן, בכפוף לכל דין, כתבי שיפוי לטובת החברה בנוגע להוצאות ולתשלומים שהחברה, נושאי המשרה בה ועובדיה יישאו בשל הליכים בקשר לשירותי הייצוג שיינתנו על ידה בהתאם להחלטה זו. מתן השירותים על ידי החברה יחל לאחר ההסכמה עם החברה על אופן והיקף כתבי השיפוי לחברה.
11. השר האחראי
שר האוצר.
12. סיום פעילות החברה
בכפוף לכל דין, להנחות את שר האוצר להציע לממשלה לקבל החלטה לפירוק החברה אם נוכח, לאחר התייעצות עם נגיד בנק ישראל ועם דירקטוריון החברה, כי שירותי הייצוג מסופקים למערכת הבנקאות הפלסטינית בצורה מספקת בידי גורמים לא ממשלתיים, או אם חלפו שבע שנים ממועד הקמת החברה, לפי המוקדם מביניהם, והכל בהתאם לתנאי סעיף 14 לחוק החברות הממשלתיות.