CECI
  • אודות המרכז
      אודות המרכז
    • דבר המייסד
    • צוות המרכז
    • ועד מנהל
    • פורום מומחים
    • שיתופי פעולה
    • עמיתי מחקר
    • חברי המרכז בארה”ב
    • מקורות מימון
    • רקע עלינו
    • הצהרת נגישות
  • העשייה שלנו
  • שער לידע
  • מן התקשורת
  • קולות קוראים
  • צרו קשר

הרשמה לניוזלטר

    אישור הענקת זיכיון להקמה ותחזוקה של קווי הרכבת הקלה, הירוק והסגול, במטרופולין תל אביב ותיקון החלטת ממשלה

    בית - EzGov - אישור הענקת זיכיון להקמה ותחזוקה של קווי הרכבת הקלה, הירוק והסגול, במטרופולין תל אביב ותיקון החלטת ממשלה

    הממשלה מחליטה על מתן אישור הענקת זיכיון להקמה ותחזוקה של קווי הרכבת הקלה, הירוק והסגול, במטרופולין תל אביב ולאשר הענקת זיכיון בידי שרת התחבורה והבטיחות בדרכים להקמה ותחזוקה של פרויקט הקו הסגול של

    מה הוחלט?

    1.    בהמשך להחלטת הממשלה מס' 1838 מיום 11 באוגוסט 2016, המטילה על משרד התחבורה והבטיחות בדרכים (להלן: "המשרד") לקדם תכנית לאומית רב מערכתית, להקמה ותחזוקה של שני קווי רכבת קלה נוספים במטרופולין תל אביב, הקו הסגול והקו הירוק, בהתאם לתמ"א 23א/4 באמצעות חברת נתיבי תחבורה עירוניים להסעת המונים (נת"ע) בע"מ (להלן: "נת"ע"), המהווה זרוע ביצוע של הממשלה לצורך הקמת מערכת הסעת המונים במטרופולין תל אביב; ומכוח סמכותה של שרת התחבורה והבטיחות בדרכים בהתאם לסעיף 46א(א) לפקודת מסילות הברזל [נוסח חדש] התשל"ב-1972:
    א.    לאשר הענקת זיכיון בידי שרת התחבורה והבטיחות בדרכים להקמה ותחזוקה של פרויקט הקו הירוק של הרכבת הקלה – מערכת הסעת ההמונים, מטרופולין תל אביב, לחברת TMT- TLV Tel Aviv Metropolitan Tramway Ltd   שהוכרזה כזוכה על ידי ועדת המכרזים של נת"ע בהחלטתה מיום 30 בינואר 2022  בהתאם לתנאי המכרז וחוזה הזיכיון;
    ב.    לאשר הענקת זיכיון בידי שרת התחבורה והבטיחות בדרכים להקמה ותחזוקה של פרויקט הקו הסגול של הרכבת הקלה – מערכת הסעת ההמונים, מטרופולין תל אביב, לחברת Light TLV Ltd  שהוכרזה כזוכה על ידי ועדת המכרזים של נת"ע בהחלטתה מיום 30 בינואר 2022 והכול בהתאם לתנאי המכרז וחוזה הזיכיון.
    2.    בהמשך להחלטת הממשלה מס' 200 מיום 1 באוגוסט 2021 שעניינה "היערכות לאומית לפיתוח מערכת מטרו במטרופולין גוש דן ותיקון החלטת ממשלה" לתקן את נספח ב' להחלטה כמפורט:
    א.    בסעיף 3, במקום הסיפה המתחילה במילים "במשך 10-20 שנים" יבוא "במשך שבע שנים לפחות, בהתבסס על מספר תחנות המטרו ותחנות הקו הסגול והקו הירוק של הרכבת הקלה המתוכננות בהן".
    ב.    אחרי סעיף 3 יבוא: "4. בנוסף לאמור בנספח זה, בקביעת סכום ההשתתפות השנתי שר האוצר יתחשב בפעולות הגבייה של הוועדה המקומית, ובכלל זה היקף הגבייה של הסכום האמור בסעיף 19 לחוק רכבת תחתית (מטרו), התשפ"ב-2021, לגבי מקרים שבהם אלמלא אותו סעיף לא הייתה נדרשת הוועדה המקומית לבצע פעולות לגביית היטל השבחה.

    הממשלה מחליטה על מתן אישור הענקת זיכיון להקמה ותחזוקה של קווי הרכבת הקלה, הירוק והסגול, במטרופולין תל אביב ולאשר הענקת זיכיון בידי שרת התחבורה והבטיחות בדרכים להקמה ותחזוקה של פרויקט הקו הסגול של הרכבת הקלה – מערכת הסעת ההמונים, מטרופולין תל אביב, לחברת Light TLV Ltd  שהוכרזה כזוכה על ידי ועדת המכרזים של נת"ע בהחלטתה מיום 30 בינואר 2022 והכול בהתאם לתנאי המכרז וחוזה הזיכיון.

    תיאור ההחלטה

    תאריך פרסום:
    14/03/2022
    הממשלה ה-36
    מספר ההחלטה
    החלטה 1283
    שלטון מקומי ופיתוח פריפריה
    תחבורה ובטיחות בדרכים
    • ת.ד. 39080 תל אביב, מיקוד 6139002
    • 03-6438979
    • 03-6439438
    • [email protected]
    כניסת סטודנטים
    © 2022 כל הזכויות שמורות המרכז הישראלי להעצמת האזרח (ע"ר) dooble