שינוי שיטת ממשל

ישראל מצויה במשבר חוקתי-שלטוני עמוק, ושיטת הממשל והבחירות הקיימת לא מניבה את התוצאה הבסיסית הנדרשת ממנה: הקמת ממשלה יציבה ומתפקדת באמון הכנסת. 

מדד העצמת האזרח

אילו משרדים באמת קשובים לציבור ועד כמה? אלו משרדים מעניקים לנו את השירות הכי איכותי? כנסו וגלו

מדד הסכמים קואליציוניים הממשלה ה-36

ההסכמים הקואליציוניים הם אלו המאפשרים לכל ממשלה לתפקד, לקדם את ה'אני מאמין' שלה ולקיים את מה שהבטיחה לבוחרים.

שנה לאחר הקמת הממשלה - האם כל הסעיפים שנחתמו בהסכמים הקואליציוניים אכן מתקיימים?

 

מוניטור לביצועי ממשל

מעקב וניטור אזרחי אחר יישום החלטות ממשלה וחוקי כנסת והנגשתם לציבור

כאן תוכלו לקבל מידע שוטף על כלל ההחלטות שמתקבלות בממשלה ולהשפיע על החקיקה הממשלתית

    הוספת תגובה

    תגובות

    להורדת האפליקציה
    ezgov
    כאן תוכלו להתעדכן על הסטטוס העדכני של החלטות ממשלה נבחרות ולהבין מה מצב היישום שלהן בפועל

    חדשות

    • בממשלה מתלוננים על חוסר משילות - אך ההבטחות לתיקונים נותרו על הנייר

      13/03/2023
      כשהמוניטור מגיע למדור בגלובס זה שילוב מנצח. הפעם, החלטת ממשלה 482 מחודש יוני 2013 אשר אימצה את המלצות "ועדת המשילות" במטרה לשפר את עבודת המטה ויכולות הביצוע של משרדי הממשלה
    • נגישות המידע באתרי הממשלה: המשרד להגנת הסביבה בראש, ומי בתחתית?

      08/02/2023

      בשנת 2016 עברה החלטת ממשלה לפיה אתרי הממשלה יונגשו לציבור הרחב • המרכז להעצמת האזרח השיק מדד חדש ובחן אם אכן היא יושמה בפועל, ועד כמה • הממצאים: רשות המסים זוכה לציון נמוך מאוד, וכך גם משרדי ראש הממשלה והביטחון

    • שיא בפירוק ובהרכבה: בממשלה ה-37 יועברו בין המשרדים יותר יחידות מאי פעם

      25/12/2022

      התחושה שמתקבלת מהדיווחים על ההסכמים המסתמנים, מקבלת חיזוק מניתוח השוואתי שבוצע ע"י "המרכז להעצמת האזרח": מספר הסמכויות שינדדו כעת בין משרדים הוא יותר מכפול בהשוואה להסכמים שנחתמו לפני כעשור, ומדובר במגמה מתמשכת • איך כל זה משפיע עלינו?

    • כשח”כ מחויב פוליטית לשר עליו הוא אמור לפקח – זה לא יכול לעבוד

      04/12/2022

      כל עוד בראש הוועדה המפקחת בכנסת יעמוד ח"כ המחויב פוליטית לשר עליו הוא אמור לפקח יהיה קשה מאוד לוועדה למצא את תפקידה. (מקור ראשון)

    • איך התוכנית ששינתה את בירת קולומביה יכולה להוציא אותנו מהפקק?

      24/11/2022

      כעת, כשנראה שהיציבות השלטונית חוזרת אלינו, הגיע הזמן שנבחרי הציבור ישכילו לקבל החלטות נחושות, אמיצות ויאפשרו מתן סמכויות בעלות משקל כבד למרחב המקומי ובעיקר - שלא ייתנו למחדל התחבורתי להמשיך גם לאורך הקדנציה הנוכחית. עידו פיק, סמנכ"ל המרכז להעצמת האזרח, וואלה.

    • גם אחרי שנבחרו, לחברי הכנסת אין יכולת אמיתית לשנות

      16/11/2022

      האם מישהו עצר לחשוב עד כמה הרשות המחוקקת - הרשות שאמורה לקבל את מעמד הבכורה - הפכה במובנים רבים ל"בובה על החוט" של רשות המבצעת? עידו פיק, סמנכ"ל המרכז להעצמת האזרח במאמר דעה, גלובס.

    • האם הגיע הזמן לבחון שינוי שיטת המשטר בישראל?

      03/08/2022

      אנחנו במרכז להעצמת האזרח מזהים בעיה באמת קשה ביכולת של הממשלה, של הממשל, לעבוד בשבילנו האזרחים. כשאנחנו הולכים לקלפי אין לנו וודאות מי יהיה ראש הממשלה בסוף יום הבחירות ואין לנו אחריותיות. אנחנו המדינה היחידה שבה הפרלמנט יתפזר אם הממשלה לא הצליחה בתפקידה. זה צו השעה, בלי זה לא יטפלו בפקקים, לא יטפלו ביוקר המחיה ולא בחינוך. צפו בסמנכ"לית המרכז להעצמת האזרח, בר גיסין, בראיון לערוץ הכנסת.

    • ממשל במשבר - בעיית היציבות של שיטת הממשל הישראלית

      03/08/2022

      אנחנו היום המדינה הכי לא יציבה פוליטית בעולם המערבי הדמוקרטי. הממשל המנהלי לא מצליח לתפקד. אפשר לעשות ייעולים בשיטת הממשל על מנת לייעל את האפקטיביות של הממשלה. בואו נייצר לפחות ממשלה שמצליחה לעבוד. צפו במנכ"ל המרכז להעצמת האזרח, עו"ד אלי מגולבסקי, בראיון לערוץ 12.

    • סקר: החרדים תומכים בשינוי שיטת הממשל בישראל

      03/08/2022

      בסקר של המרכז להעצמת האזרח, שנערך על ידי רפי סמית, עולה כי הציבור החרדי תומך באופן נרחב בשינוי שיטת הממשל בישראל. כ-51% מבעלי הדעה מאמינים ששינוי שיטת הממשל עשוי להוציא את ישראל מהמשבר הפוליטי שהיא נמצאת בו.

    • מחאה מקורית בתל אביב: פח בתור קלפי

      02/08/2022

      פעילי המרכז להעצמת האזרח וישראל 2050 במחאה מקורית בתל אביב: ״הקולות שלנו נזרקים לפח״. הפעילים הקימו מייצג בכיכר הבימה בתל אביב הקורא לנציגי הציבור לשנות את שיטת הממשל.

    Play video Play

    מי אנחנו

    המרכז להעצמת האזרח הינו עמותה הפועלת לקידום יכולות הביצוע של הממשל בישראל ולהגברת האפקטיביות של המגזר הציבורי.

     

    המרכז פועל בכלים מגוונים על מנת לזהות ולאבחן כשלים וחסמים מערכתיים בתחום יישום המדיניות ולהציע פתרונות שיסייעו בשיפור עבודת הממשל ובהשגת תוצאות המשפרות את איכות החיים של אזרחי ישראל. המרכז פועל הן באמצעים של פיתוח ידע מחקרי ואקדמי, הן בכלי פיקוח ומעקב הלכה למעשה אחר תהליכי יישום החלטות ציבוריות, והן בהובלת שיח ציבורי, תקשורתי ופוליטי לטובת העמדת הנושא במוקד סדר היום. פעולות אלו מסייעות ביצירת תשתית ידע רחבה, אמפירית ואינטגרטיבית להבנת תהליכי ממשל בישראל והדרכים לשפרם.